Spida models

Menu

Aktuality

12. 8. 2017

Náhlédněte do galerie nově připravovaného modelu. Model slepil Ondra Mikulášek. Také... (celý článek)

8. 8. 2017

Do sekce video jsem znovu vložil videa která už nešla přehrát konkrétně tyto

Tatra... (celý článek)

6. 7. 2017

Po několika letech začínám oživovat sekci Videa. Jednou z prvnívh vlaštovek je toto... (celý článek)

3. 7. 2017

V sekci Videa jsem po hodně dlouhé době přidal jedno aktuální video. A informace pro... (celý článek)

15. 6. 2017

Comfort packy k novým modelům VIMOS jsou přidány do e-shopu. Najdete je vždy u daného modelu.

Galerie

Počítadlo

10. 5. 2009

Pořadatelská A.S.O. se přes výlet na Hedvábnou stezku vrací v lednu 2010 do Argentiny a Chile. Dakar 2010 tak zapadne do osvědčených kolejí a ještě více využije soutěžní potenciál tras v Jižní Americe. Bude tomu i s novým symbolem.

Právě počátkem května 2009 probíhají celosvětové prezentace nového ročníku na několika místech světa s cílem přitáhnout co nejvíce účastníků. Dakar 2010 se odehraje ve dnech 2.-17. ledna 2010 opět se startem a cílem v Buenos Aires (předtím nebude chybět tradiční bombastické defilé všech účastníků v centru argentinské metropole). Soutěžní trasa, jakýsi okruh či chcete-li loop, se však pojede na rozdíl od letoška proti směru hodinových ručiček. Pořadatelé slibují zhruba stejnou délku i porci speciálek (doufejme, že nezkracovaných a konečně uskutečněných), podstatně větší zastoupení však mají mít písečné a dunové pasáže, neboť právě ony jsou jedním ze základních symbolů Dakaru.

Stále se jedná o pozici kategorie kamionů – dle oficiálních vyjádření bude kategorie kamionů do etap startovat s citelným odstupem za osobními vozy. Potenciál kolizních situací při předjíždění to však nesníží, spíše naopak. Nejrychlejší kamiony i nadále budou dojíždět nejpomalejší vozy, a tak konfrontace rychlých a pomalých bude stejně na pořadu dne – při mixovaném startu do etap by startovali všichni podle rovnocenného hodnocení skutečné rychlosti.

Pořadatelé se však při vyměřování tras etap hodlají zaměřit na možnost vést etapu pro motocykly zcela jinudy, mnohdy i techničtějšími pasážemi. Etapu to bezesporu zrychlí, bude to však klást vyšší logistické nároky na organizační zajištění etap (což je právě prvek, který při posledním ročníku moc nefungoval, a dvojnásob to platilo právě v poušti). Rozvrstvení etap mezi obě pořádající země by mělo být rovnocenné, což značí jediné: více Atacamy.

K zásadnějšímu kroku dochází po stránce marketingového obrazu rallye, což uvidí všichni na všech materiálech i na svých vozech. Dakar 2010 má novou vizuální podobu, byť stylizovanou siluetu Tuarega a jeho turbanu uvidíme v Jižní Americe i napřesrok, na to je symbol Dakaru příliš silný. Tradiční poloobdélníkovou-polokruhovou siluetu tabulky rallye však vystřídá nová, záměrně asymetrická. Skalní fandové si na její podobu budou asi muset chvíli zvykat. Nová tabulka má symbolizovat jihoamerické duny a jejich majestátní siluetu. Dodejme, že turban Tuarega byl poprvé jako symbol Dakaru použit v polovině osmdesátých let. Novou podobu má vizuál Dakaru od roku 1994, kdy bylo představeno zjednodušené logo s tradičními písmeny i tradiční tabulka pískové barvy, obě zaznamenaly velký marketingový úspěch po celém světě. Ta v mnoha malých obměnách vydržela až do letoška.

Podávání přihlášek na Dakar 2010 začíná 15. května.

Jiří Vintr