Spida models

Menu

Aktuality

3. 9. 2017

KONEC DOTISKU MODELŮ


Dnes jsem udělal velkou inventuru mého skladu modelů. Některé... (celý článek)

12. 8. 2017

Náhlédněte do galerie nově připravovaného modelu. Model slepil Ondra Mikulášek. Také... (celý článek)

8. 8. 2017

Do sekce video jsem znovu vložil videa která už nešla přehrát konkrétně tyto

Tatra... (celý článek)

6. 7. 2017

Po několika letech začínám oživovat sekci Videa. Jednou z prvnívh vlaštovek je toto... (celý článek)

3. 7. 2017

V sekci Videa jsem po hodně dlouhé době přidal jedno aktuální video. A informace pro... (celý článek)

Galerie

Počítadlo

19. 2. 2013

 

A JE TO TADY

Jiří Vitr představuje nové modely z produkce Vimos, jejichž prodej se napřímo rozběhne před Papírovým královstvím Brno, bude pokračovat na něm a samozřejmě i po akci. Ke dvěma novým modelům, které byly postupně avizovány poměrně dlouho dozadu, přibyly také tři reedice na digitálním tisku. Nejsou to však reedice v pravém slova smyslu – došlo u nich k dalším změnám, takže jde v podstatě o nové tituly. Uvidíme, jak se vám bude tato reediční činnost zamlouvat, protože věcí, které v minulosti vznikly do šuplíku, mám v záloze ještě zhruba dvakrát tolik. Doufám, že ode mne nebudete očekávat podobné tempo novinek neustále. Musím se zabývat novými konstrukcemi (začínám se postupně sbližovat s modelováním ve 3D, první částečný výsledek je v případě návodových kreseb u dvou novinek, a také samozřejmě veškeré konstrukce vznikají po zaměstnání a při neustálém nedostatku času. Zápasím také s určitou touhou si všechno lepit sám, ale poté, co navážu kontakt tak s jedním dvěma betatestery (ozvou-li se opravdu šikovní pomocníci) se to třeba také změní a celý proces se trošku zrychlí... Tak tedy, dejme se do toho.

Objednávky mohou jít i na mne na přímo na e-mailové adrese models@seznam.cz (s poštovným na dobírku je nutné počítat).

Model č. 16
Kamaz 4326-9 VK 
(Vladimir Čagin, Dakar 2011)
Měřítko: 1:32
Rozsah: 7 listů A4
Počet jednotlivých dílů: cca 840 
Tisk: ofsetový
Doporučená konečná cena: 185,- Kč

Obrázek

Model je možné sestavit s interiérem i bez
K modelu lze doobjednat i speciální laserové díly, které představují mřížky ve střeše nástavby v sání za kabinou, sání do sacího traktu, mřížky v nárazníku i jako kryty světelné rampy. Mám takto ztvárněný pracovní model a kdo si chce s modelem vyhrát, velmi doporučuji. U mě nebo u Tea lze doobjednat i dezény pneumatik (pod kódem VIM-10). Stačí použít jen 4 dezény – rezervy jsou skryté v nástavbě a zespodu z nich lze vidět jen velmi málo.

Cena sady laserových mřížek: 70,- Kč

Obrázek Obrázek Obrázek

Poznámka k fotografii na titulní straně: kvalitní fotodokumentace přímo od Kamazu z tohoto ročníku mám dost ale pro fotku na titulní stranu to pořád nebylo ono. Exkluzivně pro tento model poskytl krásnou fotku se svým typickým výtvarným rukopisem fotograf Petr Lusk. Petr se dnes stal čerstvým držitelem ceny Zlaté oko za nejlepší motoristickou fotografii roku, mimochodem rovněž dakarskou...

Model č. 17
Tatra Jamal 4x4

Měřítko: 1:32
Rozsah: 7 listů A4
Počet jednotlivých dílů: cca 830
Model je možné sestavit s interiérem i bez
K modelu zatím nejsou k dispozici žádné laserové díly vyjma dezénků (Pirelli – VIM-14), ale drobný a malý potenciál tu přece jen je.
Tisk: ofsetový
Doporučená konečná cena: 185,- Kč

Obrázek

Poznámka k fotografii na titulní straně: jedná se o nejpěknější fotku tohohle auta a pro tento model ji uvolnil autor Martin Haleš. Na zadní straně je i fotka Petr Luska z místa havári, kterou tento vůz bohužel proslul nejvíc, na klopě pak už známou moji koláž "NEVER MORE". 

Obrázek Obrázek Obrázek

Model č. 18
Reedice – Vzpomínky na Afriku
LIAZ 111.154 (Martin Macík, Dakar 2007)

Měřítko: 1:32
Rozsah: 6 stran A4
Počet dílů: cca 620
Tisk: digitální technologie NET
Vazba: šitá
Doporučená konečná cena: 150,- Kč

Obrázek

Jedná se o konstrukční reedici kamionu, který jel v roce 2006 v červené barvě a který jsem téhož roku rovněž vydal. Od roku 2008 je model zcela vyprodán a modeláři se mě na něj stále ptají. Model tedy vychází znovu, ale v podobě, kterou jsem nakreslil po návratu z Dakaru 2007. Od té doby zůstal model nestavěn, postavil si jej pouze Spida, ale z vlastní kresby, kterou si sám upravil. Já vycházím z kresby tehdejší a vlastní. Foto Spidova modelu je níže. Od té doby mě asi 6x zkoušel Martin Macík zlomit, ať mu model postavím pro jeho vitrínu, ale neměl jsem na to nikdy čas. Protože jde o typickou liazáckou macíkoklasiku, rád teď model předkládám i ostatním modelářům. V šuplíku mám ještě jednu, nejhezčí barevnou verzi tohoto auta, ale jeho vydání není otázkou tohoto roku...

Obrázek

Vystřihovánka neobsahuje interiér, ale ten je možné si stáhnout ze Spidových stránek
Ke stavebnici je možné si doobjednat 4 dezénky Pirelli (VIM-14) (od roku 2007 jezdí tým Martina Macíka na pneumatikách Pirelli)

Poznámka k fotografii na titulní straně: Autorem všech fotek na obalu je moje maličkost, protože jsem tento ročník Dakaru absolvoval celý...

Model č. 19
Reedice – Vzpomínky na Afriku
DAF CF 75 FAV (Gerard de Rooy, Dakar 2004)
Měřítko: 1:32
Počet dílů: cca 510
Rozsah: 6 stran A4
Tisk: digitální technologie NET
Vazba: šitá
Doporučená konečná cena: 150,- Kč

Obrázek

V roce 2005 jsem vydal model DAFu a Kamazu, tenkrát jsem ve velmi limitované edici experimentoval s digitálním tiskem. Model se tehdy prodal pouze v nákladu nějakých 150 kusů. Kamaz nechávám spát, vždyť právě vyšel nový a lepší, ale DAF vám předkládám zpět. Model je v té formě, v jaké byl v roce 2005, řadu konstrukčních řešení dnes na modelech již dělám jinak, ale jde o příjemnou stavbu atraktivního modelu a jedním malým bonusem.
(Model na snímcích jsem slepil těsně po Dakaru v roce 2004)

Obrázek Obrázek Obrázek 

Bonus: stavebnice neobsahuje díly pouze pro vůz č. 417 (Gerard de Rooy, který s ním tehdy obsadil 3. místo), ale i odlišovací díly pro vůz č. 411, se kterým startoval Gerardův otec Jan de Rooy. Modelář si tedy může vybrat.

Model č. 20
Reedice
Tatra 815 4x4 (Livescore and Petrobras – Tomáš Tomeček AER 2012, André Azevedo Dakar 2012)

Měřítko: 1:32
Rozsah: 6 stran A4
Tisk: digitální technologie NET
Doporučená konečná cena: 150,- Kč

Obrázek

Model vozu, který všichni znáte, vydal jsem ho roku 2011 a během 4-5 měsíců byl náklad vyprodán. Reedice ovšem nenabízí oba kamiony přesně v té samé formě (vzhledem ke skartaci původních kovolistů nebylo možné provést prostý dotisk ofsetem), ale když už reedice, tak trošku jiná, čili ročník 2012. Tomáš Tomeček tehdy (zatím) naposled v Africa Race zvítězil a André Azevedo odjel svůj (zatím) poslední Dakar s Tatrou. Vystřihovánka je tedy pro ty, kdo tehdy koupi dvojstavebnice (je možné postavit jednu ze dvou verzí) nestihli a nebo chtějí mít v archívu či ve vitríně zase trochu jinou verzi, pro kterou třeba mají trochu nostalgické vzpomínky.

Obrázek Obrázek

Tak, toť prozatím vše. Uvidíme, jak se vám bude nová edice a reedice zamlouvat, nyní se tedy mohu začít zabývat novými konstrukcemi, které už se mi tu kupí ve frontě. než vyjedu opět s něčím novým, lepit je myslím co nejen ode mne, ale i od Spidy, kterému díky za exkurz nejen do světa 3D, ale také do světa digitálního tisku. A jak říkám, uvidíme, jestli se vám "šuplíkové" věci budou líbit, protože je čím pokračovat.

Poznámka ke všem mým modelům: patřičný počet dezénků lze objednat za 15,- kč/kus + poštovné u mne a nebo dle Teova katalogu na jiném místě tohoto fóra přímo u Tea.

A ještě jedna na závěr: pod-edice Vzpomínky na Afriku je určena také těm, kdo na "starý" a "nový" Dakar pohlížejí stejně jako já. Vzpomínat spolu určitě ještě budeme.