Spida models

Menu

Aktuality

10. 4. 2018

CP na Buggyra 2018 již tento týden

Tak jsem se konečně dočkali. S potěšením mohu... (celý článek)

30. 3. 2018

DEZÉNY A CP SKLADEM

Do e-shopu byly doplněny chybějící dezény a CP konkrétně k těmto... (celý článek)

21. 3. 2018

Do e-shopu byla přidána kniha SEN O DAKARU

19. 3. 2018

Do e-shopu byl přidán nový model od vydavatelství Vimos, Tatra - Buggyra 2018. K modelu... (celý článek)

10. 3. 2018

VŠECHNY OBJEDNÁVKY KDE  JSOU CP PRO MODEL FRANTY, BUDU ODESÍLAT AŽ PO 18.3.2018. JIRKA... (celý článek)

Galerie

Počítadlo

18. 3. 2013

Právě jsem dodělal další dva kousky, takže v nejbližší době může 5 modelářů očekávat ročníky 2002 - 2006

Naštěstí od roku 1994 šly Karlovy Tatry po takových čtyřletých cyklech a konstrukčně si byly hodně podobné. Has, Puma, Puma II.
Laikům se mohou zdát na první pohled ročníky 2002 – 2005 stejné, ale při bližším pohledu najdete na každém autě několik konstrukčních rozdílů 
Tak třeba ročník 02 má přední nápravu odpruženou torzními tyčemi, nádrže byly ukryté v nástavbě a bočnice pod nástavbou měly úzký profil. Rok 2003 už má nádrže pod nástavbou, obě nápravy byly odpružené vzduchem. Na nástavbě se také objevil malý profil, který měl odvádět spaliny z výfuku nad nástavbu. Rok 2004 je hodně podobný s rokem 2003. Liší se pouze ve tvaru zadních blatníků, profil na odvod spalin z nástavby zmizel a tzv. křídla dostaly ze shora zpevnění. Rok 2005 je shodný s rokem 2004 a liší se pouze tvarem nástavby. V roce 2006 už měl Karel úplně nové auto, které se lišilo od předchozích v podstatě ve všem, což je patrné na první pohled. Z tohoto auta se postupně vyvinula až současná princezna, ale to už je jiná kapitola
no a tady náhled na poslední mnou připravené ročníky