Spida models

Menu

Aktuality

19. 11. 2017

V současné době řeším problém s výrobou laserových dezénů a doplňků. Dodavatel který... (celý článek)

16. 11. 2017

Nedopatřením se stalo, že v modelu Tatry JAMAL chybí stránka se šablonami na ochrané ... (celý článek)

14. 11. 2017

Dnes tady mám pro Vás jednu velikou výzvu. Tomáš Vrátný a BDP nabízí každému kdo postaví... (celý článek)

4. 11. 2017

Tatra Jamal Bonver v e-shopu

5. 10. 2017

Jelikož se mi nahromadilo několik objednávek na modely které nemám normálně v nabídce,... (celý článek)

Galerie

Počítadlo

18. 3. 2013

Právě jsem dodělal další dva kousky, takže v nejbližší době může 5 modelářů očekávat ročníky 2002 - 2006

Naštěstí od roku 1994 šly Karlovy Tatry po takových čtyřletých cyklech a konstrukčně si byly hodně podobné. Has, Puma, Puma II.
Laikům se mohou zdát na první pohled ročníky 2002 – 2005 stejné, ale při bližším pohledu najdete na každém autě několik konstrukčních rozdílů 
Tak třeba ročník 02 má přední nápravu odpruženou torzními tyčemi, nádrže byly ukryté v nástavbě a bočnice pod nástavbou měly úzký profil. Rok 2003 už má nádrže pod nástavbou, obě nápravy byly odpružené vzduchem. Na nástavbě se také objevil malý profil, který měl odvádět spaliny z výfuku nad nástavbu. Rok 2004 je hodně podobný s rokem 2003. Liší se pouze ve tvaru zadních blatníků, profil na odvod spalin z nástavby zmizel a tzv. křídla dostaly ze shora zpevnění. Rok 2005 je shodný s rokem 2004 a liší se pouze tvarem nástavby. V roce 2006 už měl Karel úplně nové auto, které se lišilo od předchozích v podstatě ve všem, což je patrné na první pohled. Z tohoto auta se postupně vyvinula až současná princezna, ale to už je jiná kapitola
no a tady náhled na poslední mnou připravené ročníky