Spida models

Menu

Aktuality

15. 1. 2018

To že jel Tomáš Tomeček letos uplně sám bez navigátora a mechanika n AER už asi... (celý článek)

15. 1. 2018

Dnes mám dobrou zprávu pro ty, kteří nestihli koupit CP na Phoenixe od VIMOS. Jirka... (celý článek)

3. 1. 2018

Dnes mám pro všechny příznivce nového modelu LIAZ dobrou zprávu. Podařilo se mi dát... (celý článek)

19. 12. 2017

Ahoj všem
Bohužel dnes mi volali z tiskárny že se prý vybouralo auto které jim vezlo... (celý článek)

17. 12. 2017

V tiskárně mi přislíbily, že model bude v úterý 19.12.2017 vytištěný. Takže pokud ho... (celý článek)

Galerie

Počítadlo

18. 3. 2013

Právě jsem dodělal další dva kousky, takže v nejbližší době může 5 modelářů očekávat ročníky 2002 - 2006

Naštěstí od roku 1994 šly Karlovy Tatry po takových čtyřletých cyklech a konstrukčně si byly hodně podobné. Has, Puma, Puma II.
Laikům se mohou zdát na první pohled ročníky 2002 – 2005 stejné, ale při bližším pohledu najdete na každém autě několik konstrukčních rozdílů 
Tak třeba ročník 02 má přední nápravu odpruženou torzními tyčemi, nádrže byly ukryté v nástavbě a bočnice pod nástavbou měly úzký profil. Rok 2003 už má nádrže pod nástavbou, obě nápravy byly odpružené vzduchem. Na nástavbě se také objevil malý profil, který měl odvádět spaliny z výfuku nad nástavbu. Rok 2004 je hodně podobný s rokem 2003. Liší se pouze ve tvaru zadních blatníků, profil na odvod spalin z nástavby zmizel a tzv. křídla dostaly ze shora zpevnění. Rok 2005 je shodný s rokem 2004 a liší se pouze tvarem nástavby. V roce 2006 už měl Karel úplně nové auto, které se lišilo od předchozích v podstatě ve všem, což je patrné na první pohled. Z tohoto auta se postupně vyvinula až současná princezna, ale to už je jiná kapitola
no a tady náhled na poslední mnou připravené ročníky