Spida models

Menu

Aktuality

23. 4. 2020

Do e-shopu byl ještě dodatečně dodán model buggyry v měřítku 1:25 vč. CP

18. 4. 2020

Dlouho očekávaná novinka od Vimos je na světě a to v měřítku 1:32 i 1:25 vč... (celý článek)

21. 2. 2020

Hledám nějakého šikovného IT odborníka ( prostě ajťáka) Který by mi postavil nové... (celý článek)

21. 2. 2020

Nechal jsem dotisknou pár kousků v měřítku 1:25. Pokud máte zájem tak neváhejte. Dlouho se neohřejí Wink

9. 2. 2020

Po Výstavě v Brně tu pro Vás mám první Dakarské novinky letošního roku. Jedná se o... (celý článek)

Galerie

Počítadlo

18. 3. 2013

Právě jsem dodělal další dva kousky, takže v nejbližší době může 5 modelářů očekávat ročníky 2002 - 2006

Naštěstí od roku 1994 šly Karlovy Tatry po takových čtyřletých cyklech a konstrukčně si byly hodně podobné. Has, Puma, Puma II.
Laikům se mohou zdát na první pohled ročníky 2002 – 2005 stejné, ale při bližším pohledu najdete na každém autě několik konstrukčních rozdílů 
Tak třeba ročník 02 má přední nápravu odpruženou torzními tyčemi, nádrže byly ukryté v nástavbě a bočnice pod nástavbou měly úzký profil. Rok 2003 už má nádrže pod nástavbou, obě nápravy byly odpružené vzduchem. Na nástavbě se také objevil malý profil, který měl odvádět spaliny z výfuku nad nástavbu. Rok 2004 je hodně podobný s rokem 2003. Liší se pouze ve tvaru zadních blatníků, profil na odvod spalin z nástavby zmizel a tzv. křídla dostaly ze shora zpevnění. Rok 2005 je shodný s rokem 2004 a liší se pouze tvarem nástavby. V roce 2006 už měl Karel úplně nové auto, které se lišilo od předchozích v podstatě ve všem, což je patrné na první pohled. Z tohoto auta se postupně vyvinula až současná princezna, ale to už je jiná kapitola
no a tady náhled na poslední mnou připravené ročníky