Spida models

Menu

Aktuality

21. 2. 2020

Hledám nějakého šikovného IT odborníka ( prostě ajťáka) Který by mi postavil nové... (celý článek)

21. 2. 2020

Nechal jsem dotisknou pár kousků v měřítku 1:25. Pokud máte zájem tak neváhejte. Dlouho se neohřejí Wink

25. 12. 2019

Vánoční prodej modelu je ukončen. Doufám, že alespoň jeden z těch dvaceti prodaných... (celý článek)

24. 12. 2019

VÁNOČNÍ AKCE PRO PRVNÍCH 20 NEJRYCHLEJŠÍCH. MÁTE MOŽNOST ZAKOUPIT TENTO MODEL S 57%... (celý článek)

20. 11. 2019

Kniha Tatry Karla Lopraise je již definitivně vyprodána

Galerie

Počítadlo

29. 10. 2009

Měl jsem to štěstí, že jsem byl pozvaný na testy nové Tatry Marka Spáčila, které se konalo 24-25.10.2009 ve vojenském prostoru v Senici na Slovensku. Já přijel ještě se třemi kamarády až v neděli kdy si sluníčko vzpomělo, že ještě není čas na zimu a tak nám celý den krásně svítilo a hřálo. Hned po příjezdu jsem se představil s členy teamu které jsem neznal a dal jsem Markovi malý dárek v podobě slepeného modelu jeho Liazky.

. 

V tu dobu se na Tatře právě přehazovali disky z lehkých slitin, které nahradily staré těžké železné. Marek mi mezi tím ještě povyprávěl o připravovaných designérských změnách na masce a vše se pomalu připravovalo k dalším testovacím jízdám. Jenže při zběžné kontrole motoru objevil závadu na na vrtuli chlezení a bylo o práci postaráno. O5 se objevil problém s viskospojkou a vrtule musela jít ven. Dostat v průměru skoro 80-ti centimetrového mazlika ven z motoru nebyla vůbec žádná sranda a tak musela přijít na řadu pilka a hasák a vrtulka si nakonec dala říct. Nakonec dopadla takto.

Dokonce jsem se i zapojil do demontážních prací. :-)

No a poté už se šlo jezdit. Měl jsem to štěstí, že před 14-ti dny jsem po těch samých cestách jezdil s Tatrami LRT a tak jsem měl s čím srovnávat. Jenže díky tlumičům Reiger racing byla jízda v Markově Tatře v podstetě nesrovnatelná. Místa kde TT musel jet opatrně, jel Marek na plný plyn a v kabině se to jen tak "příjemě" houpalo (slovo příjemě berte s velkou rezervou, protože ještě dneska mě bolí celý člověk) Tak zvané rolety tatra doslova žehlí, a ne rovnkách jsme to pálili 120-ti kilometrovou rychlostí. A to nemluvím o 12-ti metrových skocích 1 a půl metru vysoko, kdy při dopadu pouze na přední nápravu, měli tlumiče daleko k tomu aby se dotkly dorazů a Tatra dopadla jak do peřin.

Kdo to neviděl na vlastní oči, ten tomu asi nebude věřit. I když já to na vlastní oči viděl a dlouho jsem tomu nevěřil taky. V současné době připravuji videjko. Vy se zatím můžete podívat va teamové video. Fotografie z této akce naleznete zde