Spida models

Menu

Aktuality

15. 1. 2018

To že jel Tomáš Tomeček letos uplně sám bez navigátora a mechanika n AER už asi... (celý článek)

15. 1. 2018

Dnes mám dobrou zprávu pro ty, kteří nestihli koupit CP na Phoenixe od VIMOS. Jirka... (celý článek)

3. 1. 2018

Dnes mám pro všechny příznivce nového modelu LIAZ dobrou zprávu. Podařilo se mi dát... (celý článek)

19. 12. 2017

Ahoj všem
Bohužel dnes mi volali z tiskárny že se prý vybouralo auto které jim vezlo... (celý článek)

17. 12. 2017

V tiskárně mi přislíbily, že model bude v úterý 19.12.2017 vytištěný. Takže pokud ho... (celý článek)

Galerie

Počítadlo

29. 10. 2009

Měl jsem to štěstí, že jsem byl pozvaný na testy nové Tatry Marka Spáčila, které se konalo 24-25.10.2009 ve vojenském prostoru v Senici na Slovensku. Já přijel ještě se třemi kamarády až v neděli kdy si sluníčko vzpomělo, že ještě není čas na zimu a tak nám celý den krásně svítilo a hřálo. Hned po příjezdu jsem se představil s členy teamu které jsem neznal a dal jsem Markovi malý dárek v podobě slepeného modelu jeho Liazky.

. 

V tu dobu se na Tatře právě přehazovali disky z lehkých slitin, které nahradily staré těžké železné. Marek mi mezi tím ještě povyprávěl o připravovaných designérských změnách na masce a vše se pomalu připravovalo k dalším testovacím jízdám. Jenže při zběžné kontrole motoru objevil závadu na na vrtuli chlezení a bylo o práci postaráno. O5 se objevil problém s viskospojkou a vrtule musela jít ven. Dostat v průměru skoro 80-ti centimetrového mazlika ven z motoru nebyla vůbec žádná sranda a tak musela přijít na řadu pilka a hasák a vrtulka si nakonec dala říct. Nakonec dopadla takto.

Dokonce jsem se i zapojil do demontážních prací. :-)

No a poté už se šlo jezdit. Měl jsem to štěstí, že před 14-ti dny jsem po těch samých cestách jezdil s Tatrami LRT a tak jsem měl s čím srovnávat. Jenže díky tlumičům Reiger racing byla jízda v Markově Tatře v podstetě nesrovnatelná. Místa kde TT musel jet opatrně, jel Marek na plný plyn a v kabině se to jen tak "příjemě" houpalo (slovo příjemě berte s velkou rezervou, protože ještě dneska mě bolí celý člověk) Tak zvané rolety tatra doslova žehlí, a ne rovnkách jsme to pálili 120-ti kilometrovou rychlostí. A to nemluvím o 12-ti metrových skocích 1 a půl metru vysoko, kdy při dopadu pouze na přední nápravu, měli tlumiče daleko k tomu aby se dotkly dorazů a Tatra dopadla jak do peřin.

Kdo to neviděl na vlastní oči, ten tomu asi nebude věřit. I když já to na vlastní oči viděl a dlouho jsem tomu nevěřil taky. V současné době připravuji videjko. Vy se zatím můžete podívat va teamové video. Fotografie z této akce naleznete zde