Spida models

Menu

Aktuality

10. 4. 2018

CP na Buggyra 2018 již tento týden

Tak jsem se konečně dočkali. S potěšením mohu... (celý článek)

30. 3. 2018

DEZÉNY A CP SKLADEM

Do e-shopu byly doplněny chybějící dezény a CP konkrétně k těmto... (celý článek)

21. 3. 2018

Do e-shopu byla přidána kniha SEN O DAKARU

19. 3. 2018

Do e-shopu byl přidán nový model od vydavatelství Vimos, Tatra - Buggyra 2018. K modelu... (celý článek)

10. 3. 2018

VŠECHNY OBJEDNÁVKY KDE  JSOU CP PRO MODEL FRANTY, BUDU ODESÍLAT AŽ PO 18.3.2018. JIRKA... (celý článek)

Galerie

Počítadlo

29. 10. 2009

Měl jsem to štěstí, že jsem byl pozvaný na testy nové Tatry Marka Spáčila, které se konalo 24-25.10.2009 ve vojenském prostoru v Senici na Slovensku. Já přijel ještě se třemi kamarády až v neděli kdy si sluníčko vzpomělo, že ještě není čas na zimu a tak nám celý den krásně svítilo a hřálo. Hned po příjezdu jsem se představil s členy teamu které jsem neznal a dal jsem Markovi malý dárek v podobě slepeného modelu jeho Liazky.

. 

V tu dobu se na Tatře právě přehazovali disky z lehkých slitin, které nahradily staré těžké železné. Marek mi mezi tím ještě povyprávěl o připravovaných designérských změnách na masce a vše se pomalu připravovalo k dalším testovacím jízdám. Jenže při zběžné kontrole motoru objevil závadu na na vrtuli chlezení a bylo o práci postaráno. O5 se objevil problém s viskospojkou a vrtule musela jít ven. Dostat v průměru skoro 80-ti centimetrového mazlika ven z motoru nebyla vůbec žádná sranda a tak musela přijít na řadu pilka a hasák a vrtulka si nakonec dala říct. Nakonec dopadla takto.

Dokonce jsem se i zapojil do demontážních prací. :-)

No a poté už se šlo jezdit. Měl jsem to štěstí, že před 14-ti dny jsem po těch samých cestách jezdil s Tatrami LRT a tak jsem měl s čím srovnávat. Jenže díky tlumičům Reiger racing byla jízda v Markově Tatře v podstetě nesrovnatelná. Místa kde TT musel jet opatrně, jel Marek na plný plyn a v kabině se to jen tak "příjemě" houpalo (slovo příjemě berte s velkou rezervou, protože ještě dneska mě bolí celý člověk) Tak zvané rolety tatra doslova žehlí, a ne rovnkách jsme to pálili 120-ti kilometrovou rychlostí. A to nemluvím o 12-ti metrových skocích 1 a půl metru vysoko, kdy při dopadu pouze na přední nápravu, měli tlumiče daleko k tomu aby se dotkly dorazů a Tatra dopadla jak do peřin.

Kdo to neviděl na vlastní oči, ten tomu asi nebude věřit. I když já to na vlastní oči viděl a dlouho jsem tomu nevěřil taky. V současné době připravuji videjko. Vy se zatím můžete podívat va teamové video. Fotografie z této akce naleznete zde