Spida models

Menu

Aktuality

19. 11. 2017

V současné době řeším problém s výrobou laserových dezénů a doplňků. Dodavatel který... (celý článek)

16. 11. 2017

Nedopatřením se stalo, že v modelu Tatry JAMAL chybí stránka se šablonami na ochrané ... (celý článek)

14. 11. 2017

Dnes tady mám pro Vás jednu velikou výzvu. Tomáš Vrátný a BDP nabízí každému kdo postaví... (celý článek)

4. 11. 2017

Tatra Jamal Bonver v e-shopu

5. 10. 2017

Jelikož se mi nahromadilo několik objednávek na modely které nemám normálně v nabídce,... (celý článek)

Galerie

Počítadlo

29. 10. 2009

Měl jsem to štěstí, že jsem byl pozvaný na testy nové Tatry Marka Spáčila, které se konalo 24-25.10.2009 ve vojenském prostoru v Senici na Slovensku. Já přijel ještě se třemi kamarády až v neděli kdy si sluníčko vzpomělo, že ještě není čas na zimu a tak nám celý den krásně svítilo a hřálo. Hned po příjezdu jsem se představil s členy teamu které jsem neznal a dal jsem Markovi malý dárek v podobě slepeného modelu jeho Liazky.

. 

V tu dobu se na Tatře právě přehazovali disky z lehkých slitin, které nahradily staré těžké železné. Marek mi mezi tím ještě povyprávěl o připravovaných designérských změnách na masce a vše se pomalu připravovalo k dalším testovacím jízdám. Jenže při zběžné kontrole motoru objevil závadu na na vrtuli chlezení a bylo o práci postaráno. O5 se objevil problém s viskospojkou a vrtule musela jít ven. Dostat v průměru skoro 80-ti centimetrového mazlika ven z motoru nebyla vůbec žádná sranda a tak musela přijít na řadu pilka a hasák a vrtulka si nakonec dala říct. Nakonec dopadla takto.

Dokonce jsem se i zapojil do demontážních prací. :-)

No a poté už se šlo jezdit. Měl jsem to štěstí, že před 14-ti dny jsem po těch samých cestách jezdil s Tatrami LRT a tak jsem měl s čím srovnávat. Jenže díky tlumičům Reiger racing byla jízda v Markově Tatře v podstetě nesrovnatelná. Místa kde TT musel jet opatrně, jel Marek na plný plyn a v kabině se to jen tak "příjemě" houpalo (slovo příjemě berte s velkou rezervou, protože ještě dneska mě bolí celý člověk) Tak zvané rolety tatra doslova žehlí, a ne rovnkách jsme to pálili 120-ti kilometrovou rychlostí. A to nemluvím o 12-ti metrových skocích 1 a půl metru vysoko, kdy při dopadu pouze na přední nápravu, měli tlumiče daleko k tomu aby se dotkly dorazů a Tatra dopadla jak do peřin.

Kdo to neviděl na vlastní oči, ten tomu asi nebude věřit. I když já to na vlastní oči viděl a dlouho jsem tomu nevěřil taky. V současné době připravuji videjko. Vy se zatím můžete podívat va teamové video. Fotografie z této akce naleznete zde