Spida models

Menu

Aktuality

15. 1. 2018

To že jel Tomáš Tomeček letos uplně sám bez navigátora a mechanika n AER už asi... (celý článek)

15. 1. 2018

Dnes mám dobrou zprávu pro ty, kteří nestihli koupit CP na Phoenixe od VIMOS. Jirka... (celý článek)

3. 1. 2018

Dnes mám pro všechny příznivce nového modelu LIAZ dobrou zprávu. Podařilo se mi dát... (celý článek)

19. 12. 2017

Ahoj všem
Bohužel dnes mi volali z tiskárny že se prý vybouralo auto které jim vezlo... (celý článek)

17. 12. 2017

V tiskárně mi přislíbily, že model bude v úterý 19.12.2017 vytištěný. Takže pokud ho... (celý článek)

Galerie

Počítadlo

Cesta: / 01 /

01

 

Tento model otevírá novou řadu mých modelů. Budou to modely, které na první pohled vypadají stejně jako modely složité, ale jsou to modely které slepí i méně zkušení modeláři. Autorem konstrukce tohoto modelu je Viktor Suzdalev z Běloruska. Na mých stránkách si můžete stáhnout menší verzi v měřítku 1:43. Tento model doznal od volně stažitelného několika změn. Model má propracovanější podvozek, zatáčecí nápravy, některé grafické úpravy přibližující model reálné předloze, ochranný rám uvnitř kabiny a několik dalších drobných úprav. Na fotografiích slepeného modelu má model ještě barvy, které příliš neodpovídají předloze a proto je model uvnitř obálky o něco tmavší.

Model má předlohu v Kamazu 49252, který vyhrál Rallye Granada - Dakar v roce 1996

V roce 1996 startovala slavná rallye ve Španělské Granadě. Rusové nasadily do tohoto ročníku hned 4 trucky a začaly velmi zostra. Chvílemi to vypadalo, že ani neví, na jakou rallye  přijely. Posádka Moskovkich, Kuzmin, Bagavedin s Kamazem s.č. 402 se hned od začátku usadila na prvním místě mezi trucky a to si udržela až do konce závodu. I když v polovině závodu se začínají projevovat problémy. Rusové opravují denně 1996 celou noc. Nastaly problémy s ložisky, poloosami a tlumiči. Aby toho nebylo málo tak v Zoueratu  odcizil zloděj Ruskému teamu tašku s doklady jak účastníku, tak i vozidel a šestnáct tisíc dolarů. Karel Loprais jede pořád své tempo a brutálně stahuje náskok Rusů. Ke konci závodu už jely kamazy jen silou vůle a rusové vsadily na jednu karu. Moskovkich musí vyhrát. Karel Loprais nasadil strhující tempo a nakonec dojel pouhých 13 minut za vítezným Kamazem.

Zkušební model pro mě opět slepil Oldřich Raab, za což mu velice děkuji. A zde si můžete prohlédnout a přečíst jeho poznatky ze stavby.