Spida models

Menu

Aktuality

25. 3. 2019

Do e-shopu byl přdán nový model od VIMOS vč. CP

18. 3. 2019

Do e-shopu byl přidaný nový model Tatry Petra Čapky která se účastnila AER 2019

24. 2. 2019

Do e-shopu byly přidány nové modely z produkce VIMOS a to včetně comfort packů. Jedná... (celý článek)

24. 2. 2019

Do e-shopu byl přidán nový model MAN.

21. 1. 2019

Free bočnice kol k TTT ke stažení, vč.  chybějícího dílku 307. jedná se o 4 proužky... (celý článek)

Galerie

Počítadlo

Cesta: / 01 /

01

 

Tento model otevírá novou řadu mých modelů. Budou to modely, které na první pohled vypadají stejně jako modely složité, ale jsou to modely které slepí i méně zkušení modeláři. Autorem konstrukce tohoto modelu je Viktor Suzdalev z Běloruska. Na mých stránkách si můžete stáhnout menší verzi v měřítku 1:43. Tento model doznal od volně stažitelného několika změn. Model má propracovanější podvozek, zatáčecí nápravy, některé grafické úpravy přibližující model reálné předloze, ochranný rám uvnitř kabiny a několik dalších drobných úprav. Na fotografiích slepeného modelu má model ještě barvy, které příliš neodpovídají předloze a proto je model uvnitř obálky o něco tmavší.

Model má předlohu v Kamazu 49252, který vyhrál Rallye Granada - Dakar v roce 1996

V roce 1996 startovala slavná rallye ve Španělské Granadě. Rusové nasadily do tohoto ročníku hned 4 trucky a začaly velmi zostra. Chvílemi to vypadalo, že ani neví, na jakou rallye  přijely. Posádka Moskovkich, Kuzmin, Bagavedin s Kamazem s.č. 402 se hned od začátku usadila na prvním místě mezi trucky a to si udržela až do konce závodu. I když v polovině závodu se začínají projevovat problémy. Rusové opravují denně 1996 celou noc. Nastaly problémy s ložisky, poloosami a tlumiči. Aby toho nebylo málo tak v Zoueratu  odcizil zloděj Ruskému teamu tašku s doklady jak účastníku, tak i vozidel a šestnáct tisíc dolarů. Karel Loprais jede pořád své tempo a brutálně stahuje náskok Rusů. Ke konci závodu už jely kamazy jen silou vůle a rusové vsadily na jednu karu. Moskovkich musí vyhrát. Karel Loprais nasadil strhující tempo a nakonec dojel pouhých 13 minut za vítezným Kamazem.

Zkušební model pro mě opět slepil Oldřich Raab, za což mu velice děkuji. A zde si můžete prohlédnout a přečíst jeho poznatky ze stavby.