Spida models

Menu

Aktuality

5. 10. 2017

Jelikož se mi nahromadilo několik objednávek na modely které nemám normálně v nabídce,... (celý článek)

29. 9. 2017

Do galerie byly přidány fotky připravovaného modelu Tatry Jamal Bonver. Autorem modelu je Marian Hodboď a model slepil Olda Raab

3. 9. 2017

KONEC DOTISKU MODELŮ


Dnes jsem udělal velkou inventuru mého skladu modelů. Některé... (celý článek)

12. 8. 2017

Náhlédněte do galerie nově připravovaného modelu. Model slepil Ondra Mikulášek. Také... (celý článek)

8. 8. 2017

Do sekce video jsem znovu vložil videa která už nešla přehrát konkrétně tyto

Tatra... (celý článek)

Galerie

Počítadlo

Cesta: / Modely / modely ke stažení / Modely 1:53 / VZNIK MĚŘÍTKA 1:53 /

VZNIK MĚŘÍTKA 1:53

Nechápu proč, ale v IE se tento článek nezobrazuje

Protože mi píše dost modelářů a ptají se proč  a jak vzniklo měřítko 1:53, rozhodl jsem se, že to sepíšu do pár řádků, abych to nemusel stále vysvětlovat. Takže

    Psal se rok 2003 a já byl na rodičovské dovolené se svým synem a v té době jsem se rozhodl, že si po mnoha letech zase vytvořím nějaký model. Dakar pro mě byl o mého mládí velice aktuální téma  a tak jsem se pustil do Tatry 815 6x6 která jela na Dakaru v roce 1988. Model jsem vytvářel na notebooku dell, který měl asi 500MB vnitřní paměti a vše jsem kreslil v programu malování, který je součástí každých Windowsů. Někdy v roce 2005 jsem si pořídil nové PC a sním i připojení k netu. Jedno z prvních témat které jsem na netu hledal, bylo vše kolem dakaru a narazil jsem na Polské stránky s papírovými modely dakarských aut. Byly to takové velice jednoduché krabičky bez měřítka a modely Tatrovek se realitě přibližovali jen velice vzdáleně. Rozhodl jsem se že si modely upravím, aby alespoň trochu vypadali jako skutečná auta. Jednalo se o Tatry LRT Tomáše Tomečka a Andreho de Azeveda. Bohužel Model Tomášovi tatry už nemám, ale azevedovka se dochovala a vypadalo takto.Tomáše jsem tehdy oslovil a nabídl mu oba modely pro jeho webové stránky. Tomu se modely moc líbily a hned je pověsil na stránky i s malou zmínkou o mé osobě. To mě nakoplo k další práci a začal jsem vytvářet svůj vlastní model(krabičku) Tatry Karla Lopraise. I oni si daly můj model na web no a tak jsem každý rok kreslil nové auta na jednu stránku A4. S každým rokem se modely zdokonalovali a krabička se začala dělit na stále více a více krabiček. Někdy kolem roku 2008 nebo 09 už ani nevím, se mě jeden kamarád zeptal. Hele a v jakým to máš vlastně měřítku. No tak jsem musel vzít metr a přepočítávat a vyšlo mi, že je to měřítko 1:53. V té době už tato série čítala cca 15 aut a tak už jsem nechtěl měřítko měnit, aby šli i budoucí modely k těmto starším. Modely jsem stále zdokonaloval a v dnešní době už je slepí jen zkušení a zruční modeláři. Shodou okolností je i mým posledním modelem v tomto měřítku Tatra Andrého de Azeveda. Takže můžete porovnat kam se po osmi letech modely v tomto měřítku dostaly. Velice mě těší, že už nejsem jediný kdo vytváří auta v tomto měřítku ( PMHT, Dody, Fr. Sochor ). A jsem v podstatě otec tohoto měřítka, které už si jde svojí vlastní cestou.

    Takže to je asi tak vše, tak doufám, že vám toto vysvětlení bude stačit

Spida