Spida models

Menu

Aktuality

12. 8. 2017

Náhlédněte do galerie nově připravovaného modelu. Model slepil Ondra Mikulášek. Také... (celý článek)

8. 8. 2017

Do sekce video jsem znovu vložil videa která už nešla přehrát konkrétně tyto

Tatra... (celý článek)

6. 7. 2017

Po několika letech začínám oživovat sekci Videa. Jednou z prvnívh vlaštovek je toto... (celý článek)

3. 7. 2017

V sekci Videa jsem po hodně dlouhé době přidal jedno aktuální video. A informace pro... (celý článek)

15. 6. 2017

Comfort packy k novým modelům VIMOS jsou přidány do e-shopu. Najdete je vždy u daného modelu.

Galerie

Počítadlo

Cesta: / TWIN X1 /

TWIN X1

 

Report - Daf Turbotwin

 

Model je určen zkušeným modelářům, proto nebudu postup popisovat do podrobností. Spíše upozorním na různé pasti a špeky.

Začal jsem motorama. Zvláštností modelu je číslování. Motory mají svoje očíslování 1-99 oranžovou barvou.

Na motorech žádné špeky nehledejte, jen se připravte na hodně malinky díly. Postupoval jsem klasicky motor- spojka – převodovka. Jen vstup pro sání a řemenice jsem si kvůli manipulaci nechal nakonec.

   

   

   

   

Vrhneme se do stavby rámu:

Určitě je vám jasné, že nemůžeme postavit celou klec, protože by jste dovnitř nedostali všechnu tu strojovnu. Takže jak vidíte na fotkách, udělal jsem spodek, zadek a střední příčku.

   

Dál jsem pokračoval na nápravách. Nápravy jsou rozsáhlé a vypadají složitě, ale nakonec se stavěly velmi dobře. Začal jsem jednodušší, zadní.

   

   

Na zadní nápravě není co řešit, tak jdeme na přední. Určitě ji chcete řiditelnou. Se samotnou nápravou problém není, ale je tu mechanismus s červenými písty, který musí být funkční. Navíc díl 152 je připevněn na kabině, takže pokud tuto část stavby chcete udělat teď, musíte vyrobit držák, na který tento díl nalepíte. Výsledek je vidět na krátkém videu.

   

   

   

   

   

 

Instalace motorů:

Po nalepení držáků motorů jsem si zkusmo motory vložil do rámu, jen abych zjistil, jak sedí a jak je tam napasovat. Je to trochu ježek v kleci, ale nakonec si daly říct.

Motory jsem vyndal z rámu a vrhl se na turba. Při kroucení a pasování drátů jsem se zapotil. Pomohly mě Romanovy kresby, které jsem si stahnul s jeho DFka. Připravte se na to že pokud to zatím byla celkem pohoda, tak to skončilo.

   

   

   

   

   

Dráty jsem natřel barvou a než uschly, postavil jsem chladiče.

   

Konečně nainstalujeme motory do rámu. Přilepíme chladiče. Hned jsem propojil motory s nápravama. Kardany jsem namotal na špejli o průměru 1.6mm.

   

   

Chladiče s motorama jsem propojil potrubím. Samozřejmě jsem ho udělal z drátu. A hurá do klece.

   

   

Komplikací je napasovat do klece plechy k regulaci přívodu vzduchu. Musíte myslet na to, že jí nemůžete zavřít dřív, než tam plechy budou. Navíc se do toho motá potrubí, takže hodně štěstí.

   

   

Než mi klec pořádně proschla, udělal jsem brzdy.

   

   

Slepil jsem sání a propojil trubky s turbama. Při instalaci trubek vám opět přeji pevné nervy.

   

Přicházíme k příjemnější části stavby, říkám tomu zdobení. Tady bych se zastavil akorát u kastlíků na nářadí. Ty příčky se musí vlepit dovnitř, já je nalepil na rám, pak jsem je musel odřezávat.

   

   

   

   

   

Dozdobíme, nalepíme nárazník.

   

   

Vrhneme se na kabinu:

Připravte se na dvojitý plášť. Boky a zadní stěna jsou duté. Ale vznikl mi asi 1mm prostor na plastické kliky. Čelní maska nemá správné otvory, ale vy už ji budete mít v pořádku.

   

   

   

   

Rám, palubovka a čelní okno!!! Než připevníte okno, musíte nalepit rám. Než nalepíte rám, musíte tam mít palubovku. Jinak to budete dávat dohromady těžko.

   

Začal jsem s vybavováním interiéru. Sedačky jsem natřel šedou, protože na modelu byla chyba v barvách, ale vy už máte všechno v pořádku. Za další,  ty černé pásy patří řidiči!!!

V návodce je to popsané správně, já jsem si toho nevšiml. Dodře studujte návod, ať neuděláte stejnou chybu, jako já.

   

   

   

   

   

Interiér je hotový, ještě si ověřím, jestli jsem na něco nezapomněl. Můžeme zavírat. Model začíná vypadat fantasticky.

   

Další na řadě jsou kola. Mám takový malý zlepšováček. Nařežu si pásky stejné šířky jako

teo dezény, a ty vmotávám přímo pod ně. Takže pásky kol z vystřihovánky nepoužiju a vůbec nemusím řešit, jestli jsou dezény krátky nebo dlouhy.

   

   

Blížíme se do finiše. Nalepím na model všechny křehké díly, které jsem si kvůli manipulaci nechal na konec. Ona vůbec ta manipulace je čím dál těžší. Ono už to není kde chytnout!

   

   

Dokončím kabinu a nalepím na místo. Než vezmete lepidlo do ruky, dejte si práci s tím, aby kabina dokonale sedla. Já jsem se bez pilníku neobešel.

   

   

Poslední náročnou částí stavby jsou boky karoserie. Rozhodl jsem se je udělat sundavací. Takže až jsem je měl sestaveny, vyztuženy a vyrovnány, použil jsem malinky hřebíčky, který jsem na ně nalepil. Na klec jsem nalepil držáčky s dírkou, do kterých se hřebíčky zastrčí no a je to.

   

   

A je před námi finiš. Nalepíme kola, zástěrky, výfuky... Jak jsem bočnice napasoval na model, teprve potom jsem nalepil zadní světla. Kdybych je nalepil dřív, určitě bych se netrefil na to správné místo.

   

Náročnou stavbu máme za sebou. Zážitek je to nádherný mít před sebou

DAF TURBOTWIN X1.